Kryžiaus kančių himnas

1. Stovi Motina skausminga,
į Sūnaus kančias siaubingas
žvelgia verkiančiom akim.

2. Aimaną nuo kryžiaus girdi,
baisus skausmas varsto širdį
kalavijo ašmenim.

3. Kiek tai kenčia išrinktoji
Jėzaus Motina mieloji,
jam kovojant su mirtim.

4. Siaubas, širdgėla ir baimė
atėmė Marijai laimę,
Sūnų jai atimdami.

5. Koks žmogus nesudrebėtų,
koks akmuo nesuminkštėtų
nuo šios Motinos skausmų?!

6. Kas galėtų neliūdėti
ir į ją ramiai žiūrėti,
kai ji kenčia su Sūnum?

7. Už visos žmonijos kaltę
leido Sūnų ji prikalti
ir atidavė kančioms.

8. Matė mielą savo Sūnų,
kenčiantį dvasia ir kūnu,
mirštantį už mus visus.

9. Meilės Motina, Mergele,
duok pajusti skausmo galią,
kad liūdėčiau su Tavim.

10. Kad širdis manoji degtų,
kad nuo šiol vien Dievui plaktų,
kad mylėčiau vien tik jį.

11. Kristaus Motina šventoji,
spausk giliai širdin manojon
Nukryžiuotojo žaizdas.

12. Tu neduok praeit pro šalį,
jo Širdies skausmų bent dalį
leisk iškęsti už kaltes.

13. Leisk prie kryžiaus apsistoti,
su Tavim drauge raudoti,
likti su Tavim kartu.

14. Aš po kryžiumi norėčiau
su Tavim drauge stovėti,
lieti ašaras gailias.

15. O skaisčiausioji Mergele,
Tavo meilės karčią dalią
leisk apverkti graudžiai man.

16. Leisk suprasti Kristaus mirtį,
leiski kančią jo patirti
ir pajusti jo žaizdas.

17. Žaizdos jo tegu kankina,
kryžius jo teapsvaigina,
tealpstu drauge su juo!

18. Teismo dieną gink, Marija,
nuo liepsnų, kurios praryja
sielas nuodėmės vergų!

19. Kristau, kai kelionę baigsiu,
palmę pergalės įteiksi
man dėl Motinos maldų.

20. Dėl Tavų kančių baisiųjų,
josios ašarų karčiųjų
leisk gyventi amžinai.


Analizė:

Šis himnas išreiškia gilią empatiją ir pagarbą Marijai, Jėzaus Motinai, ir jos kančioms stebint Sūnaus kančias ir mirtį. Himnas apima įvairius jausmus – nuo skausmo ir liūdesio iki troškimo patirti Kristaus kančias ir pasiekti amžiną gyvenimą.

Pirma dalis susitelkia į Motinos kančias, kurias ji patiria, matydama savo Sūnų kentintį ir mirštantį ant kryžiaus. Marijos skausmas ir kančia čia vaizduojami labai išraiškingai, sukeliantys didelį emocinį atsaką.

Antroje dalyje akcentuojamas širdies skausmas, kurį varsto kalavijo ašmenys, simbolizuojantys ne tik fizinį, bet ir dvasinį skausmą.

Trečioje dalyje pabrėžiama, kad Marija kenčia dėl savo Sūnaus kovos su mirtimi, ir šis kančios svoris yra milžiniškas.

Ketvirtoje dalyje apibūdinamos skausmo ir baimės emocijos, kurios atėmė Marijai laimę.

Penktoje dalyje klausimas apie žmonių ir akmenų reakciją į Marijos kančias išreiškia, kaip sunku būtų nejausti emocinio atsako į jos skausmus.

Šeštoje dalyje kviečiama visiems liūdėti ir jausti skausmą kartu su Marija, kai ji kenčia kartu su Sūnumi.

Septintoje dalyje pabrėžiamas Marijos pasiaukojimas ir jos vaidmuo priimant Sūnų kančioms už žmonijos nuodėmes.

Aštuntoje dalyje aprašoma Marijos matoma Jėzaus kančia ir mirtis, kaip ji kenčia dėl mūsų išganymo.

Devintoje dalyje prašoma Marijos pagalbos, kad būtų galima patirti skausmo galią ir liūdėti su ja.

Dešimtoje dalyje išreiškiamas troškimas, kad širdis būtų atsidavusi Dievui ir mylėtų tik Jį.

Vienuoliktoje dalyje prašoma, kad Marija su spaudimu į širdį įdėtų Kristaus žaizdas, kad jos išliktų kaip dvasinė mokykla.

Dvyliktoje dalyje prašoma, kad Marija leistų patirti bent dalį Kristaus skausmų už nuodėmes.

Tryliktoje dalyje kviečiama būti kartu su Marija prie kryžiaus ir kartu raudoti dėl Kristaus kančių.

Keturioliktoje dalyje išreiškiama noras stovėti su Marija po kryžiumi ir liesti ašaras dėl Sūnaus kančių.

Penkioliktoje dalyje prašoma, kad Marija leistų išreikšti gailestį dėl jos meilės ir skausmo.

Šešioliktoje dalyje prašoma suprasti ir patirti Kristaus mirtį bei kančią.

Septynioliktoje dalyje norima, kad Kristaus žaizdos ir kryžius kankintų ir sužavėtų.

Aštuonioliktoje dalyje Marija kviečiama apsaugoti sielas nuo amžinų kančių Teismo dieną.

Devynioliktoje dalyje išreiškiama viltis, kad Kristus suteiks pergalės palmę dėl Marijos maldų.

Dvidešimtoje dalyje pabrėžiama, kad dėl Kristaus kančių ir Marijos ašarų yra suteikta galimybė gyventi amžinai.

Šis himnas yra gilių emocijų ir dvasinio įsipareigojimo išraiška, kviečianti patirti ir suprasti Kristaus ir Marijos kančias bei siekti amžino gyvenimo.