Jėzus yra Dievo žodis

Evangelija pagal Joną pradeda nuo labai svarbaus teiginio apie Jėzų kaip Dievo Žodį. Ši koncepcija yra esminė Jono evangelijoje ir turi didelę teologinę reikšmę. Štai kaip knyga pradeda:

„Pradžioje buvo Žodis, ir Žodis buvo pas Dievą, ir Žodis buvo Dievas. Jis buvo pradžioje pas Dievą. Visa per Jį atsirado, ir be Jo niekas neatsirado, kas atsirado. Jame buvo gyvenimas, ir gyvenimas buvo žmonių šviesa. Šviesa šviečia tamsoje, ir tamsa jos nepasisavino.“
(Jono 1:1–5)

1. Jėzus kaip Dievo Žodis

Žodis (graikiškai „Logos“) yra teologinė kategorija, kurią Jonas naudoja norėdamas pabrėžti Jėzaus dieviškumą ir Jo ypatingą ryšį su Dievu.

  • „Žodis buvo Dievas“: Šiuo teiginiu Jonas nurodo, kad Žodis (Jėzus) yra ne tik pas Dievą, bet ir yra pats Dievas. Tai pabrėžia Jėzaus dieviškąją prigimtį ir Jo absoliutų vienovę su Dievu Tėvu.
  • „Žodis buvo pradžioje pas Dievą“: Tai rodo, kad Jėzus (Žodis) egzistavo nuo pat pradžių, dar prieš visatos sukūrimą. Tai pabrėžia, kad Jėzus yra amžinas ir nepriklauso nuo laiko ir vietos ribų.
  • „Visa per Jį atsirado“: Šis teiginys nurodo, kad Jėzus (Žodis) yra visatos kūrėjas. Viskas, kas egzistuoja, atsirado per Jį, todėl Jis turi pagrindinę kūrybinę galią ir autoritetą.
  • „Jame buvo gyvenimas, ir gyvenimas buvo žmonių šviesa“: Jėzus ne tik sukūrė viską, bet ir Jame yra gyvenimas, kuris yra šviesa žmonėms. Ši šviesa simbolizuoja Dievo tikrąją šviesą ir tiesą, kuri apšviečia žmonių gyvenimus ir nuves juos į tikrąjį Dievo pažinimą.

2. Teologinė reikšmė

  • **Dievo Žodis kaip Atspindys: „Logos“ Jono evangelijoje simbolizuoja Dievo intelektą ir kūrybinę galią, per kurią Dievas atskleidžia save ir savo valią žmonijai. Jėzus kaip Dievo Žodis yra tiesioginis Dievo įsikūnijimas ir galutinis Dievo atskleidimas žmonėms.
  • *Žodžio Įsikūnijimas: Evangelijoje pagal Joną rašoma, kad „Žodis tapo kūnu ir gyveno tarp mūsų“ (Jono 1:14*). Tai reiškia, kad Jėzus, kaip Dievo Žodis, įsikūnijo žmonių pasaulyje, tapo žmogumi ir atnešė Dievo išgelbėjimo planą. Ši įsikūnijimo sąvoka yra esminė krikščioniškoje teologijoje ir pabrėžia Jėzaus dieviškąją ir žmogiškąją prigimtį.
  • **Šviesa ir Tamsa: Jono evangelijoje šviesa, kurią Jėzus atneša, simbolizuoja dievišką tiesą, gėrį ir šventumą, priešingai nei tamsa, kuri simbolizuoja nuodėmę, klaidą ir dvasinį aklumą. Jėzus, kaip Dievo Žodis, atneša šią šviesą į pasaulį ir skleidžia ją žmonėms.

3. Krikščioniškosios tradicijos kontekstas

Krikščioniškoje tradicijoje „Logos“ arba „Dievo Žodis“ turi didelę reikšmę tiek teologiniu, tiek praktiniu lygmeniu.

  • **Kristologija: Jėzaus dieviškumo ir įsikūnijimo supratimas yra pagrindinis Kristologijos mokymo dalykas, kuris tiria, kaip Jėzus yra ir Dievas, ir žmogus.
  • **Eucharistija: Jėzus kaip Žodis, kuris tapo kūnu, yra centrinis Eucharistijos (Šventosios Komunijos) elemente, kur krikščionys tiki, kad per sakramentą dalyvauja Kristaus kūne ir kraujyje.
  • **Misija ir Šviesa: Jėzus kaip Šviesa ir Žodis taip pat remiasi misijos principu, kad krikščionys skleidžia Dievo šviesą ir tiesą pasaulyje, sekdami Jėzaus pavyzdžiu ir mokymais.

Apibendrinant, Jėzus kaip Dievo Žodis yra esminė Jono evangelijos tema, kuri pabrėžia Jėzaus dieviškąją prigimtį, Jo kūrybinę galią ir Jo misiją atnešti Dievo šviesą bei gyvenimą žmonijai.