Didžiosios negandos (Tribuliacijos) pradžios metai

Didžiosios Negandos (Tribuliacijos) tema – viena svarbiausių ir kartu prieštaringiausių krikščioniškųjų eschatologijos (paskutiniųjų laikų) klausimų. Įvairūs tyrinėtojai ir teologai stengiasi paaiškinti biblinius pranašystės tekstus, kuriuose kalbama apie laikotarpį, kai pasaulį sukrės beprecedentės kančios, o tikintiesiems teks išlaikyti tikėjimo išbandymus. Šiame kontekste įdomų požiūrį pateikia Roberto Luginbillo darbas „Satanic Rebellion“. Jis gilinasi į šėtoniškojo maišto sampratą bei sieja tai su Didžiosios Negandos laikotarpiu. Kadangi daugelis tikinčiųjų domisi, kada ši Neganda prasidės, verta panagrinėti keletą perspektyvų, susijusių su išganymo istorija, pranašų žodžiais ir galimais „Satanic Rebellion“ teiginiais.

Tradiciškai Didžioji Neganda siejama su Apreiškimo Jonui knygos (Naujojo Testamento) pranašystėmis. Apreiškimo Jonui knyga mini laikotarpį, kai ant žemės pasirodys daug kančios, o žmonija patirs įvairių kataklizmų, ligų, konfliktų, kuriuos lydės dvasiniai išbandymai. Žodis „tribuliacija“ reiškia didžiulį spaudimą, vargus, kurie paveiks tiek tikinčiuosius, tiek netikinčiuosius. Eschatologai dažnai diskutuodavo ir diskutuoja, ar Didžiosios Negandos laikotarpis bus viena septynerių metų atkarpa, ar daugiau simbolinis periodas, skirtas pavaizduoti galutiniam blogio pasipriešinimui Dievo planui.

Roberto Luginbillo savo veikale „Satanic Rebellion“ (lietuviškai dažnai verčiama kaip „Šėtoniškasis maištas“) analizuoja blogio dvasinę kilmę ir prigimtį. Pirmiausia jis nurodo, kad Šėtonas (Liuciferis) sukilo prieš Dievą ne fizinio, o dvasinio pasaulio plotmėje – tai reiškia, jog ši kova vyksta daug anksčiau, nei mes galime ją matyti fizine forma. Luginbillo pabrėžia, kad Didžiosios Negandos pradžia nėra tik išorinių įvykių pasekmė; ji taip pat susijusi su dvasiniais procesais, ilgai bręstančiais pasaulio užkulisiuose.

„Satanic Rebellion“ koncepcijoje aiškinama, jog galutinis Šėtono maištas pasireiškia tuo, kad jis siekia suklaidinti kuo daugiau sielų, ypač likus nedaug laiko iki Kristaus antrojo atėjimo. Taip atskleidžiama, kad Didžiosios Negandos metus lydės ne tik politinės, ekonominės ar socialinės krizės, bet ir milžiniškas dvasinis sukčiavimas – klaidinančių mokymų, melagingų pranašų, netikrų mesijų pasirodymas.

Tikslus Didžiosios Negandos pradžios momentas Biblijoje nėra aiškiai apibrėžtas. Daugelis tyrinėtojų remiasi Danieliaus knygos (Senojo Testamento) pranašystėmis apie „savaitę“ (septynias metų grandis), taip pat Apreiškimo Jonui knygos užuominomis. Vieni mano, jog lemtinga bus ta diena, kai pasaulį ištiks didžiuliai politiniai sukrėtimai ir visuotiniai kataklizmai. Kiti pabrėžia, kad tai gali būti ir simbolinė data, nes Biblijoje skaičiai dažnai turi dvigubą – ir tiesioginę, ir dvasinę – reikšmę.

Remdamasis Luginbillo „Satanic Rebellion“ samprotavimais, galima sakyti, kad Didžiosios Negandos pradžios nereikėtų laikyti vien fiziškai matomu blogio proveržiu. Pasak jo interpretacijos, velnio kova su Dievu nuo seno vyko dvasinėje plotmėje, tad laikotarpis iki kulminacinio konflikto pasižymės intensyvėjančiomis blogio apraiškomis – tai gali pasireikšti visuomenės moralės nuosmukiu, didėjančia prievarta, antikrikščioniška propaganda ir pasaulio valdovų machinacijomis.

Nepriklausomai nuo to, kurią teologinę mokyklą ar interpretaciją priimame, tikintiesiems esminė užduotis – ne gąsdintis artėjančiais išbandymais, o stiprinti asmeninį santykį su Dievu. Biblinis perspėjimas, kad „bus marų, badų, žemės drebėjimų įvairiose vietose“ (plg. Mt 24,7), yra ne šiaip sensacingas scenarijus, o raginimas būti dvasiškai budriems. Krikščionių bendruomenei bei kiekvienam asmeniškai svarbu tvirtinti tikėjimą, pildyti Viešpaties valią ir puoselėti meilę artimui.

Taip pat svarbu įsisąmoninti, kad Dievas, leisdamas blogiui veikti, turi didį planą, kurio tikslas – galutinis teisingumas ir išganymas. Tie, kurie išlieka ištikimi Kristui, išgyvena Didžiosios Negandos laikotarpį su viltimi, jog pasibaigus sunkumams, ateis tikrasis išganymas ir amžinasis Dievo karalystės džiaugsmas.

Nors daugybė krikščioniškų interpretacijų siūlo skirtingas versijas apie Didžiosios Negandos pradžios metus ar net konkrečias datas, galime daryti vieną bendrą išvadą: Biblija pabrėžia, kad niekas, išskyrus Patį Dievą, tiksliai nežino nei dienos, nei valandos (plg. Mt 24,36). Roberto Luginbillo „Satanic Rebellion“ mums primena apie dvasinę plotmę šioje kovoje – jog galutinis blogio sukilimas prieš Dievą neįvyks per vieną naktį, o reikšis vis intensyvėjančia priešprieša tiesai ir meilei.

Todėl svarbiausia kiekvienam tikinčiajam – gyventi taip, lyg Didžioji Neganda galėtų prasidėti bet kurią akimirką. Tai reiškia, kad turime koncentruotis ne tiek į išorinius ženklus, kiek į savo širdies būseną, dvasinį gyvenimą ir atsidavimą Viešpačiui. Toks pasiruošimas ne tik padeda išlaikyti ramybę galimų audrų metu, bet ir įgalina mus būti Kristaus liudytojais, nesvarbu, kokie tamsūs laikai belauktų.

2026 metų reikšmė, hipotezė

Remiantis Luginbillo tyrimu, 2026-ieji metai iškyla kaip galimas Didžiosios Negandos pradžios laikas. Visgi, autorius keliuose tekstuose akcentuoja, kad:

  • Tai nėra pranašystė ar bandymas „užtikrintai nusakyti“ pasaulio pabaigą.
  • Tai jo interpretacija, kurią jis grindžia bibline analize, kartu neužmiršdamas pridėti atsargumo perspėjimus.
  • Kiekvienas tikintysis raginamas pats studijuoti Raštą ir spręsti, ar toks chronologinis suvokimas pakankamai pagrįstas.

Net jei 2026 m. data pasirodytų netiksli arba Dievas nutartų „sutrumpinti laiką“, krikščionims svarbiausias išlieka širdies ir proto nusiteikimas. Jėzaus pamokymas apie figmedį (Mt 24,32–35) ragina stebėti dvasinius ir moralinius ženklus, o ne vien kalendorinius metus.

Kaip pabrėžiama Luginbillo darbuose, Tribuliacijos esmė – lemiamas dvasinis konfliktas tarp gėrio ir blogio, Dievo ir šėtono. Žmogui svarbu būti artimu Kristui, užuot panikus, jog „tuoj tuoj viskas baigsis“. Labiausiai raginama ugdyti ryšį su Dievu, pasirūpinti dvasiniu atsparumu, kad ir kokie sukrėtimai ištiktų.

Tie, kurie nori išsamiai susipažinti su Luginbillo pozicija, kviečiami skaityti ne tik „Satanic Rebellion“ 5-ąją dalį, bet ir kitus susijusius tekstus – „The Coming Tribulation“ seriją, įvairias eschatologines Q&A dalis, kuriose jis aptaria ir skirtingas nuomones, bei dalijasi kritišku žvilgsniu į paties suformuotą chronologinę schemą.