Danieliaus 70 savaičių pranašystė

Danieliaus 70 savaičių pranašystė yra viena iš svarbiausių biblinių pranašysčių apie Mesiją ir paskutinius laikus. Ji randama Danieliaus knygos 9 skyriuje ir yra angelo Gabrieliaus duotas atsakymas Danieliui apie Jeruzalės ateitį, atpirkimą ir galutinį Dievo planą.

Šioje pranašystėje skaičius 70 savaičių reiškia ne tiesiogines savaites, o 70 septynetų metų laikotarpius, t. y. 490 metų. Pranašystė suskirstyta į tris laikotarpius:

  1. 7 savaitės (49 metai) – Jeruzalės atstatymas.
  2. 62 savaitės (434 metai) – iki Mesijo pasirodymo.
  3. Paskutinė savaitė (7 metai) – paskutinių laikų įvykiai, šventovės sunaikinimas ir Sandoros atnaujinimas.

Pranašystė laikoma viena tiksliausių Mesijo numatymo vietų Senajame Testamente, nes daugelis krikščionių aiškintojų tiki, kad ji nurodo Jėzaus Kristaus atėjimą ir Jo kančią.


Danieliaus 9:24–27 – pilnas tekstas lietuviškai

Angelo Gabrieliaus apreiškimas

  1. „Septyniasdešimt savaičių yra paskirta tavo tautai ir tavo šventajam miestui, kad:
  • būtų užbaigta nuodėmė,
  • būtų panaikintas nusikaltimas,
  • būtų suteiktas susitaikymas už kaltę,
  • ateitų amžinasis teisumas,
  • būtų užantspauduota pranašystė ir apreiškimas,
  • būtų pateptas Švenčiausiasis.“

Pranašystės laikotarpiai

  1. „Žinok ir suprask: nuo įsakymo atkurti ir atstatyti Jeruzalę iki Pateptojo, Kunigaikščio bus septynios savaitės ir šešiasdešimt dvi savaitės (49 + 434 metai).
    Jeruzalė bus atstatyta su aikštėmis ir grioviais, nors laikai bus sunkūs.“
  2. Po šešiasdešimt dviejų savaičių Pateptasis bus nužudytas, bet ne dėl savęs.
    Tauta, priklausanti ateinančiam kunigaikščiui, sunaikins šventovę ir miestą.
    Pabaiga ateis kaip potvynis. Iki galo bus karai ir niokojimai.“
  3. „Jis sudarys tvirtą sandorą su daugeliu vienai savaitei, bet savaitės viduryje sustabdys aukas ir atnašas.
    Ant šventovės bus pasibjaurėjimas, kol galiausiai sunaikinimas ištiks tą, kuris atnešė sunaikinimą.“

Pranašystės aiškinimas

Šis tekstas nuo seno interpretuojamas dviem pagrindiniais būdais:

  1. Mesijiniu (krikščionių tradicija) – pranašystė tiksliai nurodo Jėzaus Kristaus atėjimą, Jo mirtį ir Jeruzalės sunaikinimą 70 m. po Kr.
  2. Eschatologiniu (paskutinių laikų aiškinimas) – paskutinė 70-oji savaitė vis dar neįvyko ir tai susiję su Antikristaus atėjimu bei pasaulio pabaiga.

Skaičiavimai pagal istoriją

Šventraštis sako, kad nuo įsakymo atkurti Jeruzalę iki Mesijo atėjimo praeis 7 + 62 savaitės (483 metai).

  • Įsakymai atstatyti Jeruzalę buvo duoti persų karalių (pvz., Artakserkso 457 m. pr. Kr. arba 444 m. pr. Kr.).
  • Po 483 metų Jėzus Kristus pradėjo tarnystę apie 27–30 m. po Kr. ir buvo nukryžiuotas 30–33 m. po Kr., kaip numatyta 26 eilutėje.

Paskutinė 70-oji savaitė dažnai aiškinama kaip paskutinių laikų laikotarpis, kurį dar reikia išpildyti.


„Paskutinė savaitė“ ir Antikristo aiškinimas

Daugelis eschatologų tiki, kad paskutinė 7 metų savaitė dar neišsipildė. Jie aiškina, kad „jis sudarys tvirtą sandorą su daugeliu“ nurodo ateityje ateinantį Antikristą, kuris:

  • Savaitės viduryje (po 3,5 metų) sustabdys aukas – sunaikins Dievo šventyklą arba įsteigs savo valdžią.
  • Pabaigoje jis pats bus sunaikintas – kaip aprašyta Apreiškime Jonui.

Danieliaus 70 savaičių pranašystė yra viena iš centrinių biblinės apokaliptikos vietų, kalbanti tiek apie:

  • Jėzaus Kristaus atėjimą ir kančią,
  • Jeruzalės šventyklos sunaikinimą,
  • paskutinių laikų įvykius ir Antikristo valdymą.

Ji laikoma vienu stipriausių Senojo Testamento liudijimų apie Mesiją, tiksliai numatančių Jėzaus laikus ir galutinius istorijos įvykius.