Kaldėjų Ūras (dar vadinamas Ūru iš Chaldėjos) – Biblijoje minimą miesto vardą sutinkame Pradžios knygoje, kur aprašomas Abraomo (tuomet dar vadinto Abramu) kilmės pasakojimas. Teigiama, kad Abraomas kilęs „iš Ūro, Chaldėjos žemėje“ (plg. Pr 11,31; 15,7), iš kurio su šeima vėliau iškeliavo į Haraną, o galiausiai – į Pažadėtąją žemę.
Istoriškai Ūras – vienas iš svarbiausių Mesopotamijos civilizacijos miestų, buvęs pietinėje dabartinio Irako dalyje, netoli Eufrato žemupio. Ši gyvenvietė pasižymėjo ilga istorija, ryškiai siejama su šumerų laikotarpiu (III tūkst. pr. Kr.), o vėlesniais amžiais tapo reikšminga Babilonijos regiono dalimi. Pavadinimas „Chaldėja“ (arba „kaldėjų kraštas“) nurodo vėlesnę epochą, kada chaldėjai įsitvirtino pietinėje Mesopotamijoje ir valdė Babilonijos teritorijas.
Archeologinių kasinėjimų dėka mokslininkai rado įspūdingų įrodymų apie buvusią klestinčią Ūro kultūrą: valdovų kapavietes, rūmų liekanas, zikuratus (šventyklų bokštus). Vienas žymiausių radinių – Didysis Ūro zikuratas, monumentalus religinių apeigų centras. Dar XIX a. pabaigoje pradėti tyrinėjimai suteikė žinių apie miestiečių buities lygį, amatus, meną. Dalis mokslininkų mano, kad Abraomui priskiriamas „Ūras“ – būtent tas pats Ūras, aptiktas dabartinio Tel al-Mukajaro vietoje. Visgi yra hipotezių, kad Abraomo gimtinė buvusi kitur, tačiau tradiciškai dauguma sieja biblinį pasakojimą su pietine Mesopotamijos gyvenviete.
Bibliniame kontekste Ūras įgauna dvigubą prasmę. Viena vertus, jis reiškia tolimą protėvių kraštą, persunktą pagoniškos aplinkos, kurioje žmonės garbino daugybę dievų. Kita vertus, būtent iš ten prasideda Abraomo – tikėjimo tėvo – kelionė pas vienatinį Dievą. Dievas jį išveda iš gimtosios žemės, žadėdamas naują ateitį ir gausų palikuonių palaiminimą (plg. Pr 12,1–3). Taip Ūras Biblijoje tampa pradine stotele didžiajame išganymo plane, kurio vėlesnėse atkarpose iškils Izraelio tautos istorija bei užgims pažadas apie Mesiją.
Šiandien Ūras mena senųjų Rytų civilizacijų didybę ir išlikusius monumentus, liudijančius išvystytą meną, raštą, miestų architektūrą. Kartu biblinis pasakojimas apie Abraomą įprasmina Ūrą kaip tikėjimo kelionės ištakų simbolį. Tuo būdu Kaldėjų Ūras lieka reikšmingas tiek religijos, tiek kultūros istorijoje, siejant jį su vienu ryškiausių Senajame Testamente minimų tikėjimo patriarchų.