Atsitrauk, šėtone

Raidės V R S N S M V – S M Q L I V B ant šventojo Benedikto medalio reiškia stiprią ir galingą maldą, skirtą apsaugoti nuo Šėtono ir blogio jėgų. Šis užrašas yra lotyniškos frazės „Vade Retro Satana“ pradžios raidės, kas išvertus reiškia „Atsitrauk, Šėtone“. Tai tiesioginis liepinys Šėtonui ir blogio jėgoms trauktis ir pasitraukti nuo tikinčiojo. Malda išreiškia tvirtą atsisakymą sekti blogį ir pasiryžimą pasitikėti Dievu bei ieškoti apsaugos šventajame kryžiuje.

Visa frazė, užkoduota raidėmis, yra tokia:

  • Vade Retro Satana – „Atsitrauk, Šėtone“
  • Numquam Suade Mihi Vana – „Niekada man nepatark tuščių dalykų“
  • Sunt Mala Quae Libas – „Tavo siūlomi dalykai yra blogi“
  • Ipse Venena Bibas – „Išgerk savo nuodus“

Šis tekstas yra tiesioginis kreipimasis į Šėtoną, kuriuo siekiama apsisaugoti nuo jo įtakos, pagundų ir blogų ketinimų. „Vade Retro Satana“ reiškia ne tik fiziškai atsitraukti, bet ir dvasinį atsiskyrimą nuo bet kokio blogio, kurį Šėtonas gali siūlyti per pagundas ar netikras viliones.

Pirmoji frazė „Numquam Suade Mihi Vana“ nurodo, kad tikintysis atsisako bet kokių tuščių, nereikšmingų ar apgaulingų dalykų, kurie gali nukreipti nuo tikrojo tikėjimo kelio. Antroji frazė „Sunt Mala Quae Libas“ tiesiogiai identifikuoja blogį, kuris ateina per Šėtono viliones. Galiausiai, frazė „Ipse Venena Bibas“ rodo, kad blogis, kurį Šėtonas skleidžia, bus jo paties nuodai – tikintysis nepriims to, kas siūloma, ir Šėtonas galiausiai kentės savo paties padarytą žalą.

Šios frazės susijusios su šventojo Benedikto mokymu apie nuolatinę kovą su blogiu. Benediktas iš Nursijos, VI amžiaus vienuolis, žinomas dėl savo asketiško gyvenimo ir pasiryžimo kovoti su dvasinėmis pagundomis, skelbė, kad tikėjimas ir malda yra pagrindiniai ginklai prieš blogio jėgas. Jis skatino savo pasekėjus nuolat maldoje prašyti Dievo apsaugos ir pasitikėti tik šventuoju kryžiumi kaip vieninteliu šviesos ir vadovavimo šaltiniu.

Benedikto medalis, ant kurio išgraviruoti šie žodžiai, tapo apsaugos simboliu, nešamu visame krikščioniškame pasaulyje. Jis naudojamas tiek fizinei, tiek dvasinei apsaugai, ypač prieš blogio jėgas, Šėtoną ir pagundas. Šio medalio ir maldos praktika neapsiriboja vienuoliais – tai paplitę tarp visų tikinčiųjų, kurie siekia apsaugos ir Dievo malonės kasdieniame gyvenime.