Kristaus sugrįžimas, antrasis atėjimas

Kristaus sugrįžimas, dar vadinamas Antruoju atėjimu (lot. adventus) arba paruzija, yra krikščioniškoje teologijoje svarbi doktrina, pagal kurią tikima, kad Jėzus Kristus vieną dieną sugrįš į Žemę teisti gyvųjų ir mirusiųjų, atkurti teisingumo tvarką ir galutinai nugalėti blogį. Tai eschatologinė koncepcija, susijusi su pasaulio pabaiga, amžinu gyvenimu ir Dievo Karalystės atėjimu.

Kristaus sugrįžimo pagrindai Biblijoje:

  1. Naujajame Testamente:
  • Jėzaus pažadas: Jėzus Kristus savo mokiniams pažadėjo sugrįžti. Šis pažadas minimas įvairiose Naujojo Testamento vietose, pavyzdžiui:
    • Jono 14:3: „Ir kai nueisiu jums vietos paruošti, vėl sugrįšiu ir paimsiu jus pas save, kad ir jūs būtumėte ten, kur ir aš.“
    • Apaštalų darbų 1:11: „Tie du vyrai baltais drabužiais jiems tarė: „Vyrai galilėjiečiai, ko stovite, žiūrėdami į dangų? Šis Jėzus, kuris buvo paimtas nuo jūsų į dangų, vėl taip pat ateis, kaip matėte Jį einant į dangų.““
  1. Eschatologinės pranašystės:
  • Mato 24:30-31: „Tuomet danguje pasirodys Žmogaus Sūnaus ženklas. Ir tuomet visos žemės giminės raudos ir pamatys Žmogaus Sūnų ateinantį dangaus debesyse su didžia galybe ir šlove. Jis siųs savo angelus su didžiu trimito balsu, ir tie surinks Jo išrinktuosius iš keturių vėjų, nuo vieno dangaus krašto iki kito.“
  • 1 Tesalonikiečiams 4:16-17: „Nes pats Viešpats, nuskambėjus šauksmui, arkangelo balsui ir Dievo trimitui, nužengs iš dangaus; pirmiausia prisikels mirusieji Kristuje, o po to mes, gyvi likusieji, būsime kartu su jais pagauti debesyse pasitikti Viešpatį ore. Ir taip visuomet būsime su Viešpačiu.“
  1. Paskutiniojo teismo diena:
  • 2 Timotiejui 4:1: „Aš tave įpareigoju prieš Dievą ir Kristų Jėzų, kuris teisia gyvuosius ir mirusiuosius, ir Jo apsireiškimo ir karalystės vardu.“
  • Apreiškimo knyga: Šioje knygoje gausu vaizdingų aprašymų apie pasaulio pabaigos įvykius ir galutinį teismą, kai Kristus ateis kaip Teisėjas ir nugalės blogį.

Kristaus sugrįžimo teologinė reikšmė:

  1. Teisingumo atkūrimas:
  • Kristaus sugrįžimas laikomas galutiniu blogio ir nuodėmės sunaikinimu, kai Dievo teisingumas bus įgyvendintas. Tai bus diena, kai teisieji bus apdovanoti, o blogis ir neteisybė bus nubausti. Tai simbolizuoja pilną Dievo Karalystės įsitvirtinimą.
  1. Viltis tikintiesiems:
  • Kristaus sugrįžimas yra didžiausia viltis ir pažadas tikintiesiems. Jie laukia prisikėlimo iš numirusių ir amžino gyvenimo Dievo Karalystėje. 1 Korintiečiams 15:52-54 kalba apie mirusiųjų prisikėlimą ir perėjimą į amžiną gyvenimą.
  1. Pasaulio pabaiga ir naujas pradžia:
  • Kristaus sugrįžimas susijęs su pasaulio pabaiga, tačiau ne kaip sunaikinimu, o kaip naujo pradžia. Po sugrįžimo bus naujas dangus ir nauja žemė, kur bus gyventi amžinai Dievo akivaizdoje.

Skirtingos interpretacijos:

  1. Premileniarizmas:
  • Kai kurie krikščionys (ypač premileniarai) tiki, kad Kristus sugrįš prieš Tūkstantmetį (1000 metų Karalystę) ir valdys žemėje tą laikotarpį, o po to bus paskutinysis teismas ir amžinybė.
  1. Postmileniarizmas:
  • Postmileniarai tiki, kad Kristus sugrįš po Tūkstantmečio, kuris simbolizuoja tūkstantį metų taikos ir teisumo laikotarpį.
  1. Amileniarizmas:
  • Ši pozicija laikosi nuomonės, kad Tūkstantmetis yra simbolinė sąvoka ir vyksta dabar dvasiniame kontekste, kol baigsis pasaulio laikas ir Kristus sugrįš atlikti galutinio teismo.

Citatos apie Kristaus sugrįžimą:

  1. Mato 24:42:
  • „Todėl budėkite, nes nežinote, kurią valandą ateis jūsų Viešpats.“
  1. 1 Korintiečiams 15:52:
  • „Tai įvyks akimirksniu, akių mirksniu, paskutiniojo trimito garsui. Nes skambės trimitas, ir mirusieji bus prikelti negendantys, ir mes būsime pakeisti.“
  1. 2 Petro 3:10:
  • „Viešpaties diena ateis kaip vagis. Tuomet dangūs praeis su dideliu ūžimu, pranyks prigimtiniai elementai nuo karščio, o žemė ir visa, kas joje yra padaryta, bus atidengta.“
  1. Apreiškimo 1:7:
  • „Štai Jis ateina su debesimis, ir kiekviena akis Jį išvys, taip pat ir tie, kurie Jį perdūrė; ir visos žemės giminės dėl Jo aimanuos.“

Kristaus sugrįžimas yra pagrindinis krikščioniškosios eschatologijos elementas, žymintis galutinį Jėzaus atėjimą, kad teistų pasaulį, atstatytų teisingumą ir užbaigtų Dievo išganymo planą. Tikintiesiems tai reiškia viltį dėl prisikėlimo ir amžinojo gyvenimo Dievo Karalystėje. Kristaus sugrįžimo laikas nėra žinomas, todėl tikintieji yra raginami būti pasiruošę ir gyventi teisingą gyvenimą, laukdami tos dienos.